Shibuya Garage explode no Triumph Originals 2025: a alma indomável de Teidy Deguchi
The world of custom motorcycles will never be the same again. Triumph has made it official: Shibuya Garage, under the vision and uncompromising spirit of Teidy Deguchi, has seized the top honor at the Triumph Originals 2025. The stage? A global showdown that brought together master builders from eight different nations.
And the winning project has both a name and a soul: Gaijin. Forged from a Speed Twin 1200, shaped and refined until it became far more than a motorcycle. The Gaijin is a manifesto. A declaration of identity. A cry that echoes from Brazil to the world.
O mundo da customização nunca mais será o mesmo. A Triumph oficializou: a Shibuya Garage, sob o comando do visionário Teidy Deguchi, conquistou o prêmio máximo do Triumph Originals 2025. O palco? Uma disputa global que reuniu customizadores de oito países.
E o projeto vencedor tem nome e alma: Gaijin, construída a partir de uma Speed Twin 1200 e lapidada até se tornar muito mais que uma moto. A Gaijin é um manifesto. Uma declaração de identidade. Um grito que ecoa do Brasil para o mundo.
Motocultura Inside the Shibuya Garage
Motocultura was the only outlet granted exclusive access to Deguchi’s workshop in the North Side of São Paulo, Brazil. But we didn’t stop at an interview. We plunged deep into his creative world, into the beating heart of the Shibuya Garage, and captured it all in a raw and revealing film — now available in full for our readers on our YouTube channel. (Link below.)
There, surrounded by tools, paint, and steel, Teidy shared stories no one else had heard — the kind of truths that make the Gaijin’s victory not just remarkable, but mythical.
Motocultura dentro da Shibuya Garage
O Motocultura foi o único veículo da cena a ter acesso exclusivo ao atelier de Teidy Deguchi na Zona Norte de São Paulo, Brasil. E não paramos só na entrevista: mergulhamos em seu universo criativo, no coração da Shibuya Garage, e registramos tudo em um vídeo intenso e revelador, disponível na íntegra para os nossos leitores, em nosso canal do Youtube. Link abaixo.
Ali, entre ferramentas, tintas e metal, Teidy nos contou as histórias que ninguém mais ouviu — e que tornam a vitória da Gaijin ainda mais lendária.

A Race Against Time
Here’s the reality: Deguchi received the donor bike with only 20 days left on the clock before the final deadline. Meanwhile, his British rivals were gifted a three-month head start.
It was David versus Goliath — in the purest sense.
And as if time wasn’t brutal enough, Triumph imposed a list of hard restrictions. The most symbolic of them all? Do not alter the wheels.
But Deguchi was never born to bow. He listened to his soul — louder than any regulation — and did what had to be done. He broke the rules, stayed true to his vision, and in doing so transformed Gaijin into a masterpiece.
Uma corrida contra o tempo
A verdade é que Deguchi recebeu a base da moto faltando apenas 20 dias para a entrega final. Enquanto isso, os ingleses — concorrentes diretos — tiveram três meses de vantagem.
E como se o tempo não fosse suficiente para esmagar o sonho, a Triumph ainda impôs uma lista rígida de restrições. A mais simbólica delas: não alterar as rodas.
Mas Deguchi não nasceu para se curvar. Ele ouviu sua alma, que gritava mais alto que qualquer regulamento, e fez o que precisava ser feito. Foi fiel à sua verdade — e foram justamente as ousadias que transformaram a Gaijin em obra-prima.

Craftsmanship Elevated, Originality Unleashed
The contest was judged by both public vote and a heavyweight panel: Kengo Kimura (Heiwa Motorcycle, Japan), Quique Berna (Tamarit Motorcycles, Spain), Ricardo Pessoa (Coolnvintage, Portugal), and Steve Sargent (Triumph Motorcycles).
When the Gaijin rolled into the spotlight, doubt evaporated.
The judges hailed it as “the most original and coherent build… athletic presence, superb craftsmanship, exquisite attention to detail… a custom you long to ride and to own.”
Kimura himself summed it up: “Beautifully executed details, disciplined design — a machine brimming with ideas.”
Excelência artesanal e originalidade visceral
O concurso combinou voto popular com avaliação de um painel de jurados de peso: Kengo Kimura (Heiwa Motorcycle, Japão), Quique Berna (Tamarit Motorcycles, Espanha), Ricardo Pessoa (Coolnvintage, Portugal) e Steve Sargent (Triumph Motorcycles).
E quando a Gaijin subiu ao palco, não havia dúvidas.
Os juízes a chamaram de “o build mais original e coerente… presença atlética, alto nível de artesanato e atenção aos detalhes… uma custom que você quer exibir pilotando e desejando.”
Kengo Kimura foi direto: “detalhes belamente executados, design organizado – uma moto repleta de design e ideias.”

The Brazilian Soul Woven Into Gaijin’s Skin
Though its roots lie in Japan, the Gaijin carries within it the pulse of Brazil, infused through the hands and heart of Deguchi.
The hand-painted scale motif, the sharp crease of the tank, the reimagined tail section — all convey motion, even at standstill. On the tank, the silhouette of Brazil emerges with quiet force, a tribute to Ayrton Senna, eternal icon of daring and originality.
And none of this was prefab. Ninety percent of the build was executed entirely by hand. The ergonomics were re-sculpted to embody speed itself: shortened forks, lowered rear. Even idling, the Gaijin seems ready to shred the tarmac.
A alma brasileira na pele da Gaijin
Embora de origem japonesa, a Gaijin carrega no coração a alma brasileira de Deguchi.
A pintura artesanal em escamas, o vinco marcante no tanque e a rabeta redesenhada transmitem sensação de movimento até em repouso. No tanque, a silhueta do Brasil emerge com força e elegância — um tributo a Ayrton Senna, símbolo de ousadia e originalidade.
Nada disso veio pronto: 90% do trabalho foi feito à mão. A ergonomia foi redesenhada para traduzir velocidade em postura: garfos dianteiros encurtados, traseira rebaixada. Mesmo em marcha lenta, a Gaijin parece prestes a dilacerar o asfalto.

A Landmark for Brazil — and the World
The Gaijin is not merely the champion. It is the sole finalist from Latin America, carrying Brazil onto the global podium of modern classic customisation, shoulder to shoulder with France, Italy, Thailand, and the UK.
This victory transcends motorcycles. It is the consecration of a culture, of a craft, of a soul that refuses borders.
Um marco para o Brasil — e para o mundo
A Gaijin não é apenas a moto campeã. É a única finalista da América Latina, levando o Brasil para o pódio global da customização clássica moderna, lado a lado com gigantes de França, Itália, Tailândia e Reino Unido.
E essa vitória transcende a moto. É a consagração de uma cultura, de uma técnica e de uma alma que não aceitam fronteiras.

Motocultura: Firsthand Witness to Revolution
To stand in Teidy Deguchi’s workshop, to hear his truths, to witness the Gaijin’s birth — was to watch history being forged in real time.
🔥 Watch the full exclusive film on Motocultura and experience the Gaijin as never before: in detail, in truth, in motion.
Because the Triumph Originals 2025 may have crowned a motorcycle.
But what the world truly witnessed was the rise of a legend.
Gaijin — the moto-manifesto that shattered boundaries.
Motocultura: a testemunha ocular da revolução
Acompanhar Teidy Deguchi em sua oficina, ouvir suas verdades e testemunhar a criação da Gaijin foi presenciar história sendo escrita em tempo real.
Assista ao vídeo exclusivo no Motocultura e veja a Gaijin como nunca antes: em detalhes, em verdade.
Porque o Triumph Originals 2025 coroou uma moto.
Mas o que o mundo realmente viu foi o nascimento de um mito.
A Gaijin — a moto-manifesto que derrubou fronteiras.



